هزینه آزاد سازی وزارت علوم مدارک تحصیلی

هزینه ترخیص مدرک برای رشته‌های علوم‌انسانی

هزینه آزادسازی مدرک تحصیلی مشخص شد + جدول رشته‌ها

بنابر اطلاعات ابلاغیه سازمان امور دانشجویان، هزینه هر ترم به منظور آزادسازی مدرک تحصیلی برای رشته‌های علوم‌انسانی در مقطع کاردانی، ۵۹ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۶۰۰ ریال است. همچنین هزینه هر یک واحد مبلغ ۴ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۶۳۳ ریال در نظر گرفته‌ شده است.

هزینه ترخیص مدرک در رشته‌های علوم‌انسانی برای مقطع کارشناسی، مبلغ ۵۹ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۶۰۰ ریال و هزینه هر واحد برای این مقطع تحصیلی، ۴ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۶۳۳ ریال است.

دانش‌آموختگانی که متقاضی ترخیص مدرک خود در مقطع کارشناسی‌ارشد هستند، می‌بایست مبلغ ۱۰۶ میلیون ۸۰۶ هزار و ۴۰۰ ریال بابت هر ترم تحصیلی بپردازند. هزینه هر واحد نیز ۱۳ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۸۰۰ ریال است. همچنین مبلغ آزادسازی مدرک تحصیلی مقطع دکتری، ۱۷۴ میلیون و ۷۱۶ هزار ریال است. سازمان امور دانشجویان، مبلغ هر واحد دکتری برای رشته‌های علوم‌انسانی را ۲۹ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۳۳ زیال اعلام کرده است.

هزینه ترخیص برای رشته‌های علوم‌پایه

هزینه آزادسازی مدرک تحصیلی مشخص شد + جدول رشته‌ها

فارغ‌التحصیلانی رشته‌های علوم‌پایه که متقاضی ترخیص مدرک خود در مقطع کاردانی هستند، باید مبلغ ۶۳ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۸۰۰ ریال بایت هر ترم تحصیلی پرداخت‌کنند. همچنین قیمت هر یک واحد در این مقطع تحصیلی معادل ۵ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۴۰۰ ریال است.

هزینه ترخیص مدرک تحصیلی در مقطع کارشناسی برای این رشته‌های تحصیلی، ۶۳ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۸۰۰ ریال است. همچنین هزینه هر واحد درسی، معادل ۵ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۴۰۰ ریال است.

براساس ابلاغیه سازمان امور دانشجویان، دانش‌آموختگان کارشناسی‌ارشد رشته‌های علوم‌پایه باید برای هرم ترم تحصیلی مبلغ ۱۲۵ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۲۰۰ ریال و بابت هر واحد درسی نیز مبلغ ۱۵ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۶۵۰ ریال بپردازند.

هزینه ترخیص مدرک دکتری نیز ۲۲۴ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۲۰۰ ریال است. همچنین هزینه هر واحد درسی در این مقطع تحصیلی، مبلغ ۳۷ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۲۰۰ ریال از سوی سازمان امور دانشجویان اعلام شده است.

هزینه ترخیص مدرک رشته‌های گروه هنر

هزینه آزادسازی مدرک تحصیلی مشخص شد + جدول رشته‌ها

هزینه آزادسازی هر ترم تحصیلی در مقطع کاردانی و کارشناسی معادل ۸۶ میلیون و ۹۶ هزار و ۸۰۰ ریال است. همچنین هزینه هر واحد درسی برای این دو مقطع تحصیلی، مبلغ ۷ میلیون و ۱۷۴ هزار ۷۳۳ ریال اعلام شده است.

هزینه ترخیص مدرک برای هر ترم تحصیلی در رشته‌های گروه هنر در مقطع کارشناسی‌ارشد معادل ۱۴۸ میلیون و ۵۹۷ هزار و ۲۰۰ ریال و مبلغ هر یک واحد درسی نیز ۱۸ میلیون و ۵۷۴ هزار و ۶۵۰ ریال است. هزینه آزادسازی مدرک دکتری نیز ۲۴۸ میلیون و ۹۲ هزار و ۴۰۰ ریال برای هر ترم تحصیلی و هزینه هر یک واحد درسی نیز ۴۱ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۷۳۳ ریال است.

هزینه ترخیص مدرک رشته‌های گروه فنی‌مهندسی

هزینه آزادسازی مدرک تحصیلی مشخص شد + جدول رشته‌ها

فارغ‌التحصیلانی که متقاضی ترخیص مدرک کاردانی یا کارشناسی خود در رشته‌های فنی‌مهندسی هستند، باید مبلغ ۷۰ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۶۰۰ ریال برای هر ترم تحصیلی پرداخت کنند. همچنین هزینه هر واحد درسی در این مقاطع برای این دست از رشته‌های تحصیلی معادل ۵ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۴۶۷ ریال است.

هزینه ترخیص مدرک کارشناسی‌ارشد رشته‌های فنی‌مهندسی برای هر ترم تحصیلی معادل ۱۲۵ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۶۰۰ ریال است. همچنین سازمان امور دانشجویانُ مبلغ هر واحد درسی را ۱۵ میلیون و ۶۷۲ هزار و ۲۰۰ ریال اعلام کرده است.

هزینه ترخیص مدرک برای هر ترم تحصیلی در مقطع دکتری، معادل ۲۲۴ میلیون و ۶۷۱ هزار و ۲۰۰ ریال است. همچنین هزینه هر واحد درسی نیز ۳۷ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۲۰۰ ریال اعلام شده است.