احتساب سوابق دوران خدمت سربازی

کلیه متقاضیانیکه تمایل دارند سنوات خدمت سربازی خود را به سوابق بیمه تامین اجتماعی اضافه نمایند می توانند با کارشناس مرکز تماس و به شکل حضوری یا غیر حضوری از این خدمات استفاده نمایند . امکان پرداخت اقساطی در 12 قسط نیز وجود دارد

به موجب قانون کلیه بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی مجاز هستند برای خرید سابقه بیمه سربازی درخواست بدهند.

برای کسب اطلاعات بیشت رو ثبت نام از راه دور و غیر حضوری با کارشناسان ما تماس بگیرید . 44281457-44281458

برای خرید سابقه بیمه سربازی، دو شرط وجود دارد: شرط اول این است که فرد متقاضی در زمان ثبت درخواست خرید بیمه سربازی باید بیمه پرداز سازمان تامین اجتماعی باشد اعم از اینکه بیمه او اختیاری باشد یا اجباری.

شرط دوم آن است که فرد متقاضی قبل از درخواست باید به مدت حداقل دو سال حق بیمه پرداخت کرده باشد.

 اگر این دو شرط وجود داشته باشد فرد می‌تواند تقاضای خرید بیمه سربازی خود را ثبت کند.

اگر سوابق بیمه‌ای فرد متقاضی جمع شده باشد و کارت پایان خدمت وی نیز مشکل نداشته باشد، با اولین مراجعه حضوری می‌تواند کار خود را به طور کامل انجام دهد. در اولین مراجعه فرد و در صورت کامل بودن مدارک مبلغ خرید سابقه بیمه فرد محسابه و به فرد اعلام می‌شود.

براساس بخشنامه شماره ۹۵ که به تمام مراکز تأمین اجتماعی سراسر کشور ارسال شده است؛ تمامی بیمه شدگانی که تا قبل از ۷ مرداد ۱۳۸۵ خدمت سربازی آن‌ها به اتمام رسیده است و قبل از آغاز خدمت سربازی و بعد از آن بیمه‌پرداز تأمین اجتماعی باشند از خرید بیمه خدمت سربازی معاف هستند.

 نحوه خرید بیمه سربازی

1. بیمه سربازی رایگان:
افرادی که قبل از تاریخ 30/1/1383 دوران سربازی آن ها به پایان رسیده است به دو شرط زیر مشمول پرداخت هزینه نمی شوند و بیمه سربازی برای آن ها رایگان است:
• قبل از شروع خدمت سربازی مشغول به کار بوده و حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کرده باشند.
• پس از پایان دوران سربازی نیز مشمول بیمه تأمین اجتماعی بشوند.

2. بیمه سربازی با پرداخت حق بیمه:
افرادی که بعد از تاریخ 30/1/1383 به خدمت سربازی اعزام شده اند، بایستی حق بیمه خود را پرداخت نمایند. برای پرداخت حق بیمه، بیمه تأمین اجتماعی حقوق و دستمزد دو سال آخر این افراد را محاسبه می کند و از آن میانگین می گیرد. بیمه شده بایستی 7% میانگین حقوق را بعنوان حق بیمه پرداخت کند و پرداخت 23% مابقی بر عهده دولت است.

– مدارک لازم جهت خرید بیمه خدمت سربازی
1. اصل کارت پایان خدمت و کپی آن ( کارت پایان خدمت باید هوشمند باشد)
2. اصل شناسنامه و کپی آن
3. اصل کارت ملی وکپی آن
4. پر کردن درخواست خرید خدمت

در صورتی که کارت پایان خدمت شما هوشمند نیست با به همراه داشتن کپی از تمام صفحات شناسنامه، دو قطعه عکس پشت زمینه سفید، کپی کارت ملی به پلیس +10 مراجعه نمایید و نسبت به هوشمند کردن کارت خود اقدام کنید.